.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش دما از فردا در كشور

در حالي مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از افزايش 4 تا 8 درجه‌اي دما در كشور خبر داد كه مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا با هشدار نسبت به افزايش ميزان اشعه فرابنفش UV در پايتخت گفت كه ميزان اين اشعه از روز دوم تيرماه تا كنون رو به افزايش است و هم‌اكنون در مرحله «خطر بسيار زياد» قرار دارد.

به گزارش ايسنا، پرويز رضازاده مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي روز شنبه گفت: پس از كاهش قابل توجه دماي هوا در نيمه شمالي كشور در 5 روز گذشته، بررسي نقشه‌هاي پيش‌يابي نشان مي دهد كه از روز يكشنبه تا روزهاي پاياني هفته جاري دماي هوا در بيشتر نقاط كشور بويژه نيمه شمالي بين 4 تا 8 درجه افزايش يابد.

وي افزود: طي روزهاي شنبه ، يكشنبه و دوشنبه در برخي نقاط استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي و اردبيل و در روزهاي شنبه و يكشنبه در دامنه‌هاي البرز مركزي و برخي نقاط استان‌هاي مركزي ، زنجان و همدان شرايط براي رگبارهاي موقتي باران گاهي با رعد و برق با وزش باد فراهم است.

وي افزود، طي روزهاي شنبه ، يكشنبه و دوشنبه در برخي نقاط استانهاي ايلام و خوزستان و با شدت كمتر در برخي نقاط استان هاي كرمانشاه و بوشهر باد و گرد و خاك دور ازانتظار نيست.

دكتر يوسف رشيدي، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران نيز با اشاره به اين كه بر اساس اندازه‌گيري‌هاي انجام شده ميزان اشعه فرابنفش UV از روز دوم تيرماه تا كنون رو به افزايش است و هم‌اكنون در مرحله «خطر بسيار زياد» قرار دارد به ايسنا گفت: بر اساس شاخصه‌هاي موجود ميزان اشعه فرابنفش UV به 5 بخش تقسيم مي‌شود كه يك تا 2 آن بي‌خطر، 3 تا 5 كم‌خطر، 6 تا 7 خطر زياد، 8 تا 10 خطر بسيار زياد و 11 به بالا خطر بسيار شديد است.

وي با اشاره به اين كه اشعه فرابنفش انرژي الکترومغناطيسي است که طول موج کوتاه و انرژي زيادي دارد و براي چشم انسان نامرئي است و در طيف الکترومغناطيسي ، بين اشعه ايکس و نور مرئي قرار دارد، افزود: وجود اين اشعه در نور خورشيد باعث آفتاب سوختگي پوست بدن مي‌شود.

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با تاكيد بر اين كه اشعه ماوراي بنفش نور خورشيد به 3 دسته UVB ،UVA و UVC با طول موج‌هاي مختلف تقسيم‌بندي مي‌شود تصريح كرد: حدود 95 درصد اشعه ماوراي بنفش خورشيد که به سطح زمين مي‌رسد از نوع UVA است.

وي تصريح كرد: ميزان اشعه UV متأثر از ميزان نور خورشيد، عرض جغرافيايي، ميزان ابرناکي، ارتفاع، اوزون و انعکاس در سطح زمين است خاطرنشان كرد: افزايش گازهاي گلخانه‌اي و آلودگي‌هاي صنعتي موجب مي‌شود كه ميزان عبور اشعه UV از جو زمين افزايش يابد.

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با تاكيد بر اين كه حدود ظهر (در طول شبانه روز) و در فصل تابستان ميزان اشعه فرابنفش افزايش مي‌يابد افزود: با کاهش ميزان ابرناکي اشعه UV افزايش مي‌يابد هر چند با وجود ابري بودن آسمان امکان بالا بودن ميزان اشعه UV وجود دارد.

وي با اشاره به اين كه ميزان بالاي اشعه فرابنفش UV موجب بيماري‌هاي پوستي و سرطان پوست مي‌شود به شهروندان توصيه كرد حتما بين ساعات 11 تا 16 از تردد در فضاي باز و انجام فعاليت‌هاي ورزشي خصوصا شنا در محيط هاي رو باز، فعاليت‌هاي عمراني و كشاورزي باغباني در اين ساعات خودداري كنند.

به گزارش ايسنا، مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت نيز اعلام كرد كه ميزان اشعه UV در كل كشور در شرايط «خطر بسيار زياد» قرار دارد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.